A qualità di l'apparenza di un pruduttu hè un aspettu impurtante di a qualità sensoriale. A qualità di l'apparenza in generale si riferisce à l'elementi di qualità di a forma di un pruduttu, u tonu di culore, gloss, pattern, etc. chì sò visualmente osservabili. Ovviamente, tutti i difetti cum'è bumps, abrasions, indentations, scratches, rust, mold, bubbles, pinholes, pitting, cracks di superficia, delamination, wrinkles, etc. anu un impattu nantu à a qualità di l'apparenza di u pruduttu. Inoltre, parechji fatturi di qualità di i prudutti di l'apparenza influenzanu direttamente u rendiment di u produttu, a vita di u produttu è altri aspetti. I prudutti cù superfici lisce anu una forte resistenza à a ruggine, un bassu coefficient d'attrito, una bona resistenza à l'usura è un bassu cunsumu d'energia.
A valutazione di a qualità di l'apparenza di u produttu hà una certa subjectività. Per fà ghjudizii oggettivi quant'è pussibule, i seguenti metudi d'ispezione sò spessu usati in l'ispezione di qualità di i prudutti industriali.
(1)Metudu standard di gruppu di campioni. Pre selezziunà campioni qualificati è micca qualificati cum'è campioni standard, induve i campioni non qualificati anu diversi difetti cù diversi gradi di gravità.
I campioni standard ponu esse osservati ripetutamente da parechji ispettori (evaluatori) è i risultati di l'osservazione ponu esse analizati statisticamente. Dopu l'analisi di i risultati statistichi, pò esse determinate chì categurie di difetti ùn sò micca definite bè; Quale inspectori ùn anu micca una cunniscenza prufonda di e norme; Quale inspectori ùn mancanu a furmazione necessaria è e capacità di discernimentu.
(2)Metudu di osservazione di foto. Per mezu di a fotografia, l'apparenza qualificata è i limiti di difetti permessi ponu esse rapprisintati da foto, è e foto tipiche di diversi difetti inaccettabili ponu ancu esse aduprate per l'ispezione comparativa.
(3)Metudu di amplificazione di difetti. Aduprate una lente d'ingrandimentu o un proiettore per ingrandà a superficia di u pruduttu è cercate i difetti nantu à a superficia osservata, per determinà accuratamente a natura è a gravità di i difetti.
(4)Metudu di distanza di sparizione. Andà à u situ di usu di u produttu, inspeccionà e cundizioni d'usu di u produttu, è osservate a cundizione d'utilizazione di u produttu. Allora simulate e cundizioni d'utilizazione attuale di u pruduttu, è specificate u tempu currispundenti, a distanza di osservazione è l'angolo cum'è e cundizioni d'osservazione per l'ispezione. Se u difettu di l'apparenza di un certu pruduttu hè specificatu, finu à chì ùn hè micca visibile in 3 seconde da una distanza di un metru, hè cunsideratu qualificatu, altrimenti hè cunsideratu micca qualificatu. Stu metudu hè assai più cunvene è applicabile chè stabilisce standard è cunducendu ispezioni articulu per articulu basatu annantu à diversi tipi è gravità di difetti di l'apparenza.
Esempiu: Ispezione di qualità di l'apparenza di u revestimentu galvanizatu nantu à i cumpunenti.
①Requisiti di qualità di l'apparenza. A qualità di l'apparenza di u revestimentu galvanizatu include quattru aspetti: culore, uniformità, difetti permessi è difetti inaccettabili.
Culore. Per esempiu, a capa galvanizzata deve esse un culore grisgiu chjaru cù un ligeru tonalità beige; Dopu avè espostu à a luce, a strata galvanizzata si prisenta cum'è un biancu d'argentu cù un certu gloss è un ligeru chjappu di blu chjaru; Dopu u trattamentu di fosfatatu, a strata galvanizzata deve esse grisgiu chjaru à grisgiu argentu.
Uniformità. A strata galvanizzata hè necessaria per avè una superficia finamente cristalizzata, uniforme è cuntinua.
Permette i difetti. Per esempiu, liggeri macchi d'acqua; I pezzi sò assai impurtanti, è ci sò liggeri marchi d'attrezzi nantu à a superficia; Ci hè una ligera diffarenza di culore è gloss in a listessa parte.
I difetti ùn sò micca permessi. Per esempiu: blistering, peeling, brushing, nodulation, and pitting of the coating; Rivestimenti dendritici, simili a spugna e strisce; Manche di sale impure, ecc.
②Sampling per l'ispezione di l'apparenza. Per i pezzi impurtanti, i pezzi critichi, i pezzi grossi è i pezzi ordinali cù una dimensione di batch di menu di 90, l'apparenza deve esse inspeccionata à 100% è i prudutti chì ùn sò micca conformi sò eliminati; Per i pezzi ordinali cù una dimensione di batch più grande di 90 pezzi, l'ispezione di campionamentu deve esse realizatu, cù un livellu d'ispezione generale di II è un livellu di qualità qualificata di 1,5%. L'ispezione deve esse realizatu secondu u pianu di campionamentu di ispezione normale specificata in a Tabella 2-12. Quandu si trova un batch unqualified, hè permessu di inspeccionà u batch 100%, sguassate i prudutti micca qualificati, è rinvià per l'ispezione.
③Metudi d'ispezione di l'apparenza è valutazione di qualità. L'ispezione visuale hè u metudu principale per l'ispezione di l'apparenza, è se ne necessariu, a lente di ingrandimentu 3-5 volte pò esse usata per l'ispezione. Durante l'ispezione, u lume spargugliatu naturali o a luce bianca trasmessa senza riflessione deve esse aduprata, cù una illuminazione di micca menu di 300 lux, è a distanza trà e parti è l'ochju umanu deve esse 250 millimetri.
Se u batch size hè 100, una taglia di mostra di 32 pezzi pò esse estratti; Attraversu l'ispezione visuale di sti pezzi 32, hè statu truvatu chì dui d'elli avianu blisters nantu à u revestimentu è marchi brusgiati. Siccomu u numeru di prudutti chì ùn sò micca cunfurmati era 2, hè statu determinatu chì questu batch of parts ùn era micca cunfurmatu.
Tempu di Postu: Apr-03-2024