Sicondu u Gazzetta Ufficiale di l'Unione Europea u 5 di maghju di u 2023, u 25 d'aprile, a Cummissione Europea hà publicatu u Regolamentu (UE) 2023/915 "Regulamenti nantu à u cuntenutu massimu di certi contaminanti in l'alimenti", chì abolì u regulamentu di l'UE.(CE) n ° 1881/2006, chì entrerà in vigore u 25 di maghju di u 2023.
U Regolamentu Limitu di Cuntaminanti (CE) No 1881/2006 hè statu rivisatu parechje volte dapoi u 2006. Per migliurà a leghjibilità di u testu regulatori, evite micca di utilizà un gran numaru di note, è tenendu in contu e circustanze spiciali di certi alimenti, u L'UE hà formulatu sta nova versione di regulamenti limite di contaminanti.
In più di l'aghjustamentu strutturale generale, i cambiamenti principali in i novi rigulamenti implicanu a definizione di termini è categurie alimentari. I contaminanti riveduti implicanu idrocarburi aromatici policiclici, diossine, bifenili DL-policlorurati, etc., è i livelli massimi di limitu di a maiò parte di i contaminanti restanu invariati.
I cuntenuti principali è i cambiamenti maiò di (UE) 2023/915 sò i seguenti:
(1) Definizioni di l'alimentariu, l'operatori alimentari, i cunsumatori finali è a messa in u mercatu sò formulate.
(2)L'alimenti elencati in l'Annex 1 ùn sò micca messi nantu à u mercatu o usati cum'è materie prime in l'alimentariu; l'alimenti chì rispondenu à i livelli massimi specificati in l'Annex 1 ùn sò micca mischiati cù l'alimenti chì superanu questi livelli massimi.
(3) A definizione di categurie alimentari hè più vicinu à i rigulamenti nantu à i limiti massimi di residui di pesticidi in (CE) 396/2005. In più di frutti, ligumi è cereali, i liste di prudutti currispondenti per noci, olei è spezie sò ancu applicati.
(4) U trattamentu di disintossicazione hè pruibitu. L'alimenti chì cuntenenu contaminanti elencati in l'Annex 1 ùn deve micca esse intenzionalmente disintossicati per trattamentu chimicu.
(5)Les mesures transitoires du règlement (CE) n° 1881/2006 continuent à s'appliquer et sont expressément énoncées à l'article 10.
I cuntenuti principali è i cambiamenti maiò di (UE) 2023/915 sò i seguenti:
▶ Aflatossine: U limitu massimu per l'aflatossine si applica ancu à l'alimenti trasfurmati se custituiscenu 80% di u pruduttu currispundente.
▶ Idrocarburi aromatici policiclici (PAH): In vista di i dati analitici esistenti è i metudi di produzzione, u cuntenutu di l'idrocarburi aromatici policiclici in caffè solubile / solubile hè trascurabile. Per quessa, u limitu massimu di l'idrocarburi aromatici policiclici in i prudutti di caffè solu / soluble hè annullatu; Inoltre, clarifica u statutu di u produttu applicabile à i livelli limitu massimi di idrocarburi aromatici policiclici in latte in polvere di latte per lattanti, latte in polvere di latte in polvere di formula per lattanti è alimenti di formula per lattanti per scopi medichi speciali, vale à dì, s'applica solu à i prudutti in una forma pronta. -statu di manghjà.
▶ Melamina: Ucuntenutu massimuin a formula liquida istantanea hè stata aumentata à u limitu massimu esistente per a melamina in a formula infantile.
Contaminanti cù limiti massimi di residui stabiliti in (UE) 2023/915:
• Micotossine: Aflatoxin B, G è M1, ocratossina A, patulina, deoxynivalenol, zearalenone, citrinin, sclerotia di ergot è alcaloids ergot
• Fitotossine: l'acidu erucic, tropane, l'acidu idrocianicu, alcaloidi pirrolidine, alcaloidi opiace, -Δ9-tetrahydrocannabinol
• Elementi metallichi: piombo, cadmiu, mercuriu, arsenicu, stagnu
• POP alogenati: diossine è PCB, sustanzi perfluoroalchilici
• Inquinanti di u prucessu: idrocarburi aromatici policiclici, 3-MCPD, a summa di 3-MCPD è 3-MCPD esteri di l'acidu grassu, esteri di l'acidu grassu glicidil.
• Altri contaminanti: nitrati, melamine, perchlorate
Tempu di Postu: Nov-01-2023